Κατά την διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του νέου αμιγώς ηλεκτρικού Toyota bZ4X, στη Κοπεγχάγη, ανακοινώθηκαν στοιχεία για την μπαταρία, που εξοπλίζει το αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων.
Η υψηλής ενεργειακής πυκνότητας μπαταρία ιόντων λιθίου αποτελείται από 96 κυψέλες και έχει ονομαστική τάση 355.2 V. Η μικτή χωρητικότητά της είναι 71.4 kWh και έχει θερμοκρασιακό εύρος λειτουργίας μεταξύ -30 και +60 ° C.
Κλειδί για την ποιότητα και την ανθεκτικότητα της μπαταρίας είναι η πολλαπλή παρακολούθηση της τάσης, του ηλεκτρικού ρεύματος και της θερμοκρασίας της μπαταρίας σε κάθε κυψέλη ξεχωριστά, ανέφεραν τα στελέχη της μάρκας. Εάν ανιχνευτεί οποιαδήποτε μη φυσιολογική παραγωγή θερμότητας, οι έλεγχοι ενεργοποιούνται αυτόματα. Αντίμετρα έχουν εφαρμοστεί για να μετριάσουν πιθανή υποβάθμιση του υλικού, ενώ υπάρχουν μηχανισμοί ασφαλείας στη διαδικασία κατασκευής για να αποτρέψουν την είσοδο ξένων υλικών στη μπαταρία.
Αυτή είναι η πρώτη μπαταρία σε όχημα της Toyota που υιοθετεί σύστημα ψύξης νερού. Αυτό χρησιμοποιεί ένα ψυκτικό μέσο και βοηθά στη διατήρηση μιας σταθερής απόδοσης με κάθε κυψέλη να ψύχεται ξεχωριστά. Το σύστημα είναι συνδεδεμένο με το σύστημα κλιματισμού του οχήματος, ώστε να υπάρχει ένας ενεργειακά αποδοτικός συντονισμός της μπαταρίας και της θερμοκρασίας της καμπίνας.
Χάρη σε ένα αποδοτικό και αποτελεσματικό σύστημα θέρμανσης, συμπεριλαμβανομένης μιας αντλίας θερμότητας, η αξιοπιστία διατηρείται και σε θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν.
Οι οδηγοί μπορούν να είναι σίγουροι για την αξιοπιστία λειτουργίας της μπαταρίας του αυτοκινήτου τους στο πέρασμα των χρόνων, με την Toyota να υποστηρίζει την ποιότητά της με ένα εκτεταμένο πρόγραμμα φροντίδας που εγγυάται ότι η μονάδα θα διατηρήσει τουλάχιστον το 70% της αρχικής της χωρητικότητας και μετά από 10 χρόνια χρήσης ή μετά από οδήγηση 1.000.000 χιλιομέτρων, υπό την προϋπόθεση ότι ο πελάτης θα επισκέπτεται ένα εξουσιοδοτημένο κέντρο σέρβις Toyota για ετήσιο έλεγχο (EV health check), τόνισαν τα στελέχη της μάρκας.
Οι ευρωπαϊκές εκδόσεις του bZ4X χρησιμοποιούν μία μπαταρία κατάλληλη για αξιόπιστη φόρτιση σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Η μπαταρία έχει δυνατότητα ταχείας φόρτισης χωρίς να υπονομεύεται η ασφάλεια ή η διάρκεια ζωής: μία φόρτιση στο 80% μπορεί να επιτυγχάνεται σε περίπου 30 λεπτά με σύστημα ταχείας φόρτισης 150 kW (CCS2). Μία πλήρης φόρτιση σε παροχή 230 V/32 A ολοκληρώνεται σε περίπου 6,5 ώρες.
Τα επίσημα δεδομένα απόδοσης του bZ4X κατά το πρότυπο WLTP επιβεβαιώνουν ότι το όχημα θα προσφέρει μία γενναιόδωρη αυτονομία. Το προσθιοκίνητο μοντέλο θα επιτυγχάνει έως και 513 χλμ. με πλήρως φορτισμένη μπαταρία, με απόδοση 143,2 Wh/χλμ. (7 χλμ./kW). Η τετρακίνητη έκδοση έχει επίσημη αυτονομία έως και 468 χλμ. με απόδοση 158 Wh/χλμ. (6,3 χλμ./kW).
Η Toyota είναι ένας κατασκευαστής οχημάτων με μοντέλα σε όλες τις κατηγορίες που μπορούν να βοηθήσουν όλους, σε όλα τα μέρη του κόσμου, να μειώσουν το ανθρακικό τους αποτύπωμα. Η γκάμα περιλαμβάνει υβριδικά ηλεκτρικά, plug-in υβριδικά ηλεκτρικά, ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα με μπαταρία - αυτή η τελευταία σειρά οχημάτων αναμένεται να επεκταθεί με την κυκλοφορία των νέων μοντέλων bZ «Beyond Zero», ξεκινώντας με το bZ4X SUV.
Από το 1997 που παρουσιάστηκε το πρώτο Prius, η εταιρεία έχει φέρει πάνω από 20 εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα στον δρόμο. Σε όλη αυτή την πορεία έχει διαπιστώσει ότι τα περιβαλλοντικά αποδοτικά οχήματα μπορούν να είναι αποτελεσματικά μόνο μέσα από ευρεία χρήση: πρέπει να είναι προσβάσιμα και επιθυμητά για τους πελάτες, ικανοποιώντας τις ανάγκες των μετακινήσεών τους.
Καθώς ο ρυθμός ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης επιταχύνεται, η Toyota αναμένει να πουλά 5,5 εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα ετησίως σε όλο τον κόσμο μέχρι το 2025, με μία σειρά 70 μοντέλων, συμπεριλαμβανομένων 15 οχημάτων μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Στην Ευρώπη, η πρόβλεψή της είναι ότι το 90% των πωλήσεών της στη Δυτική Ευρώπη θα είναι ηλεκτροκίνητα οχήματα μέχρι το 2025, από τα οποία τουλάχιστον το 10% θα είναι ZEV. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας το ποσοστό των ηλεκτροκίνητων μοντέλων θα φτάσει στο 100%, με τουλάχιστον το 50% να είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών (μεγαλύτερο ποσοστό εάν η ζήτηση της αγοράς και η ανάπτυξη των υποδομών το επιτρέψουν). Και μέχρι το 2035 στόχος είναι η πλήρης μείωση κατά 100% των εκπομπών CO2 των νέων οχημάτων - ενδεχομένως νωρίτερα σε ορισμένες μεμονωμένες αγορές.
Η εξάλειψη των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έχει βαρύνουσα σημασία στο Environmental Challenge 2050 της Toyota, μία σειρά έξι περιβαλλοντικών στόχων που τέθηκαν από την εταιρεία το 2015. Η παγκόσμια φιλοδοξία της Toyota είναι η εξάλειψη του CO2 από τα νέα της οχήματα, από όλες τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες, καθώς και από το σύνολο του κύκλου ζωής των οχημάτων της, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής ανταλλακτικών και υλικών, του τμήματος logistics και των διαδικασιών ανακύκλωσης και απόρριψης οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους.
Μέχρι το 2050, η Toyota στοχεύει να μειώσει τις εκπομπές CO2 από τα οχήματά της κατά 90% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2010. Στα κέντρα παραγωγής της, οι εκπομπές άνθρακα θα μειωθούν στο μηδέν, με τη βοήθεια ανάπτυξης νέων τεχνολογιών παραγωγής και την υιοθέτηση καθαρών και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Το Environmental Challenge εστιάζει επίσης στον τρόπο με τον οποίο η χρήση νερού από την μάρκα μπορεί να ελαχιστοποιηθεί και να βελτιστοποιηθεί, στο πώς η εταιρεία μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία μιας κοινωνίας και συστημάτων βασισμένων στην ανακύκλωση, καθώς και στον τρόπο με τον οποίο μπορεί να επιτευχθεί μία μελλοντική κοινωνία που ζει σε αρμονία με τη φύση.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
0 Σχόλια