Alfa Romeo: Γιορτάζει τα 60α γενέθλια της Autodelta στην πρεμιέρα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 για το 2023

H Autodelta γιορτάζει τα 60α γενέθλια της στην πρεμιέρα του φετινού Πρωταθλήματος της Formula 1, με το επετειακό λογότυπο στο μονοθέσιο της Alfa Romeo

  •     Η Κυριακή 5 Μαρτίου 2023 σηματοδοτεί τα 60α γενέθλια της Autodelta, του θρυλικού αγωνιστικού τμήματος της Alfa Romeo. H Ιταλική μάρκα γιορτάζει αυτή τη σημαντική επέτειο στην πρεμιέρα του φετινού Πρωταθλήματος της Formula 1, με το μονοθέσιο της να φέρει το επετειακό λογότυπο που δημιουργήθηκε ειδικά για την περίσταση από το Centro Stile Alfa Romeo.
  •     Η Autodelta από το 1963 έγραψε ένδοξες σελίδες στην αγωνιστική ιστορία της μάρκας και αποτέλεσε «σχολείο» για μια σειρά σημαντικών οδηγών.


Η συμβολική επιστροφή της Autodelta στους αγώνες, αποτελεί μια κορυφαία τιμή της Alfa Romeo προς το θρυλικό αγωνιστικό τμήμα που φέτος γιορτάζει τα 60α του γενέθλια. Από το 1963 η Autodelta αποτέλεσε το επίσημο αγωνιστικό τμήμα της Alfa Romeo, προσφέροντας αμέτρητες στιγμές χαράς και επιτυχιών με αξέχαστα αυτοκίνητα και κορυφαίους οδηγούς.

Η Κυριακή 5 Μαρτίου 2023 σηματοδοτεί τα 60α γενέθλια της Autodelta, επέτειος που συμπίπτει με την πρεμιέρα του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1, το Grand Prix του Μπαχρέιν. Για αυτό το λόγο το μονοθέσιο της ομάδας της Alfa Romeo, η C43, φέρει το επετειακό λογότυπο της Autodelta.

Σχεδιασμένο από το Centro Stile Alfa Romeo, το επετειακό λογότυπο τονίζει τα διαχρονικά ιδανικά της μάρκας με μια μοντέρνα έκφραση, τη στιγμή που η μάρκα περνά σε μια νέα εποχή και στοχεύει να επαναπροσδιορίσει τον σπορ χαρακτήρα για τον 21ο αιώνα.

Το νέο λογότυπο της Autodelta διατηρεί αναλλοίωτα τα ιστορικά χαρακτηριστικά του θρυλικού συμβόλου,  εισάγοντας παράλληλα δύο νέα στοιχεία, την Ιταλική σημαία και τις επετειακές ημερομηνίες. Παρά την πάροδο έξι δεκαετιών, το όνομα και το σήμα της Autodelta παραμένουν ζωντανά στο μυαλό των φίλων του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Πριν από δύο χρόνια το λογότυπο της Autodelta ήρθε και πάλι στο προσκήνιο χάρη στη δημιουργία της σύγχρονης Giulia GTA. Η Giulia GTA αποτελεί την κορυφαία έκφραση στιλ, απόδοσης και οδηγικής απόλαυσης της Alfa Romeo. Η αποκάλυψη του αυτοκινήτου πραγματοποιήθηκε στο Officine  Autodelta, στο Centro Sperimentale (κέντρο εξέλιξης) της Alfa Romeo, το χώρο όπου τη δεκαετία του 1960 δημιουργήθηκε η Giulia Sprint GTA, ένα από τα πλέον επιτυχημένα αυτοκίνητα στην ιστορία της μάρκας. Κατά την εξέλιξη της σύγχρονης Giulia GTA, η Alfa Romeo αξιοποίησε την τεχνογνωσία που κατέκτησε μέσω της εμπλοκής της στην Formula 1 και τη συνεργασία της με την Sauber Engineering. 

Cristiano Fiorio, Alfa Romeo F1 Manager: «Ο πρώτος αγώνας του Πρωταθλήματος είναι πάντα ξεχωριστός. Για την Alfa Romeo η συμβολική επιστροφή του λογοτύπου της Autodelta στην πίστα με την C43, αντιπροσωπεύει τον άρρηκτο δεσμό της μάρκας με τους αγώνες από την αρχή της ιστορίας της, έως και σήμερα. Είμαστε απόλυτα συγκεντρωμένοι στο σκοπό μας. Από το πράσινο φως στην πίστα του Μπαχρέιν, μέχρι την τελευταία στροφή του τελευταίου Grand Prix της χρονιάς, η Alfa Romeo θα παλέψει με όλες της τις δυνάμεις για να πετύχει τους φιλόδοξους στόχους της.»
 

Autodelta: Το θρυλικό αγωνιστικό τμήμα της Alfa Romeo


Στις 5 Μαρτίου του 1963 ο Carlo Chiti και οι αδελφοί Chizzola ίδρυσαν μια μικρή εταιρεία με έδρα στο Feletto Umberto, κοντά στην πόλη του Ούντινε. Στόχος ήταν η συνεργασία με την Alfa Romeo για την κατασκευή της Giulia TZ, ενός σχεδιασμένου από τον Zagato συμπαγούς gran turismo, το οποίο βασιζόταν στα μηχανικά μέρη της Giulia και εφοδιαζόταν με ένα αποκλειστικό σωληνωτό πλαίσιο, απ’ όπου προέκυψε και το ακρωνύμιο TZ (Tubolare Zagato). Αυτή ήταν η αφετηρία ενός από τα πιο ξεχωριστά κεφάλαια στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Πολύ σύντομα η νέα εταιρεία εξελίχθηκε στο επίσημο αγωνιστικό τμήμα της Alfa Romeo. Με την εξαγορά της Autodelta από την Ιταλική μάρκα το 1965, σκοπός ήταν η επιστροφή στους αγώνες μετά το 1951, χρονιά κατά την οποία η Alfa Romeo κατακτούσε τον δεύτερο Παγκόσμιο Τίτλο της Formula 1 με την “Alfetta”.

Για αυτό το λόγο, η μάρκα επέλεξε τη δημιουργία ενός τμήματος ανεξάρτητου από τις υπόλοιπες δραστηριότητές της, ώστε να λειτουργεί απρόσκοπτα για την επίτευξη του σκοπό του. Επικεφαλής της προσπάθειας τέθηκε ο χαρισματικός μηχανικός Carlo Chiti, ο οποίος μετέφερε τις εγκαταστάσεις σε μια αποθήκη στην περιοχή του Settimo Milanese, κοντά στο Αρέζε. Εκεί θα δημιουργούσε μερικά από τα πιο διάσημα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Alfa Romeo, όπως τη Giulia Sprint GTA του 1965, η οποία κατέκτησε τρία συνεχόμενα "Challenge Europeo Marche," δεκάδες εθνικά πρωταθλήματα και εκατοντάδες νίκες σε όλο τον κόσμο. Παράλληλα, η Giulia Sprint GTA ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που ολοκλήρωσε ένα γύρο στη διαδρομή Nordschleife του Nurburgring σε χρόνο κάτω από 10 λεπτά.

Το 1967, η Alfa Romeo έκανε το μεγάλο βήμα στην κατηγορία των πρωτοτύπων, μια εκ των κορυφαίων μορφών του μηχανοκίνητου αθλητισμού εκείνη την εποχή. Η είσοδος στην κατηγορία ήταν καταιγιστική, με την "33/2-liter" να κατακτά την πρώτη διάκριση στον πρώτο της αγώνα στο Fléron του Βελγίου. Την επόμενη χρονιά, τα αγωνιστικά της Autodelta κέρδισαν την κατηγορία τους στις 24 hours της Daytona, τα 1000 km του Nurburgring, τα 500 km της Imola και τις 24 ώρες του Le Mans. Η "33 TT 12" του 1975 (πιθανότατα η πλέον επιτυχημένη χρονιά της Autodelta) ήταν επίσης αξιομνημόνευτη. Τα αυτοκίνητα της Autodelta κατέκτησαν το “World Championship of Marche”, επιτυχία που επαναλήφθηκε δύο χρόνια αργότερα με τη "33 SC 12". Από εκείνη τη χρονιά η Autodelta θα αναλάμβανε τον απόλυτο έλεγχο όλων των αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Alfa Romeo, από το ενιαίο πρωτάθλημα με Alfasud έως την Formula 1. Το 1984 ο Carlo Chiti αποχώρησε από την Autodelta και την επόμενη χρονιά ο οργανισμός έπαυσε τη λειτουργία του. Στην ιστορία η Autodelta, εκτός από τα εξαιρετικά επιτυχημένα αγωνιστικά αυτοκίνητα που δημιούργησε, έχει μείνει και ως ένα εξαιρετικό «σχολείο» για δεκάδες οδηγούς αγώνων που διέγραψαν λαμπρή πορεία, όπως οι Andrea De Adamich, Arturo Merzario, Andrea De Cesaris, Bruno Giacomelli, Giorgio Francia, Jochen Rindt, Jacky Ickx και Mario Andretti.



Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια