Το νέο Audi A3 Sportback με τεχνολογία Plug-in Hybrid
- Ισχυρότερη μπαταρία υψηλής τάσης: η ηλεκτρική αυτονομία υπερδιπλασιάστηκε έως 134 χλμ.
- Εξαιρετική ενεργειακή απόδοση: η έξυπνη διαχείριση μετάδοσης κίνησης και η γρήγορη φόρτιση συνεχούς ρεύματος για πρώτη φορά προσφέρουν μια βελτιωμένη εμπειρία ηλεκτρικής οδήγησης
- Δυναμική ισχύς: με απόδοση 272 hp (200 kW)
Με μεγαλύτερη χωρητικότητα μπαταρίας, φόρτιση συνεχούς ρεύματος σε σταθμούς γρήγορης φόρτισης και ηλεκτρική αυτονομία έως 134 χιλιόμετρα, το Audi A3 Sportback TFSIe έχει αναβαθμιστεί τεχνολογικά. Η έξυπνη διαχείριση μετάδοσης κίνησης εξασφαλίζει εξαιρετική ενεργειακή απόδοση, υψηλή ανάκτηση ενέργειας και όταν οι συνθήκες το απαιτούν οδήγηση χωρίς εκπομπές ρύπων σε μεγάλες αποστάσεις στην καθημερινότητα. Το μοντέλο με τεχνολογία Plug-in Hybrid συνδυάζει δυναμικό χειρισμό με αυξημένη άνεση.
Αφότου η Audi παρουσίασε εκτενείς αναβαθμίσεις για τα A3 και S3, συμπεριλαμβανομένου και του νέου A3 allstreet, την άνοιξη, ακολουθεί τώρα το A3 Sportback TFSIe με το plug-in hybrid σύστημα πιο ισχυρό και πιο ενεργειακά αποδοτικό από πριν.
Νέος turbo κινητήρας βενζίνης και βελτιστοποιημένος ηλεκτροκινητήρας συνθέτουν ένα ισχυρό δίδυμο
Ο
νέος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας με
αυξημένη πυκνότητα ισχύος βρίσκονται στην καρδιά του κινητήριου
συστήματος. Ο 1.5 TFSI evo2 αντικαθιστά τον προηγούμενο 1.4 TFSI και
διαθέτει ένα ευρύ φάσμα χαρακτηριστικών υψηλής τεχνολογίας. Εκτός από τη
βελτιστοποίηση της ψύξης του θαλάμου καύσης, η συμβίωση του
στροβιλοσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου και τον κύκλο Miller,
καθώς και το πρόωρο κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής, εξασφαλίζει
υψηλότερο λόγο συμπίεσης.
Η ηλεκτρική κίνηση παρέχεται από έναν συντονισμένο κινητήρα με μόνιμο μαγνητισμό, ο οποίος αποδίδει πλέον 85 kW και 330 Nm ροπής. Όπως και ο προκάτοχός του, είναι ενσωματωμένος στο περίβλημα του κιβωτίου ταχυτήτων S tronic έξι ταχυτήτων, το οποίο είναι πλέον εξοπλισμένο με ένα πιο ανθεκτικό ρουλεμάν κιβωτίου ταχυτήτων για να ανταπεξέρχεται στην υψηλότερη απόδοση του συστήματος. Το κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη διαθέτει ηλεκτρική αντλία λαδιού που εξασφαλίζει την αλλαγή των ταχυτήτων και την παροχή λαδιού ακόμα και όταν ο κινητήρας βενζίνης TFSI είναι προσωρινά απενεργοποιημένος.
Η χωρητικότητα της μπαταρίας και το ενεργειακό περιεχόμενο των μονάδων υψηλής τάσης (HV) έχουν διπλασιαστεί
Η
μεικτή χωρητικότητα της μπαταρίας υψηλής τάσης είναι τώρα 25,7 kWh και,
ως εκ τούτου, έχει σχεδόν διπλασιαστεί σε σύγκριση με το προηγούμενο
μοντέλο με σχεδόν ίδιες διαστάσεις. Η καθαρή χωρητικότητα είναι 19,7
kWh. Η ηλεκτρική αυτονομία έχει αυξηθεί έως και 143 χιλιόμετρα στον
κύκλο μέτρησης WLTP. Ένα αποκλειστικό κύκλωμα ψύξης διασφαλίζει ότι η
θερμοκρασία της μπαταρίας διατηρείται στο βέλτιστο εύρος.
Περισσότερη ισχύς για το σπορ A3 Sportback TFSIe
Η
Audi προσφέρει το A3 Sportback TFSIe στην έκδοση S line TFSIe. Ο 1.5
TFSI evo2 αποδίδει ισχύ 177 hp (130 kW), δηλαδή 27 hp (20 kW)
περισσότερα από πριν. Η μέγιστη ροπή είναι 250 Nm, η οποία είναι
διαθέσιμη μεταξύ 1.500 και 4.000 στροφών ανά λεπτό. Σε συνδυασμό με τον
ηλεκτροκινητήρα, το A3 Sportback 45 TFSIe αποδίδει συνολική ισχύ 272 hp
(200 kW0 και ροπή 400 Nm. Αυτό του επιτρέπει να επιτύχει επιτάχυνση από 0
στα 100 km/h σε 6,3 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη τελική ταχύτητα του
μοντέλου φτάνει τα 237 km/h.
Έξυπνη διαχείριση κινητήριου συστήματος για μέγιστη ενεργειακή απόδοση
Η
διαχείριση του κινητήριου συστήματος του Plug-in Hybrid μοντέλου έχει
σχεδιαστεί με γνώμονα την υψηλή ενεργειακή απόδοση. Ο οδηγός μπορεί να
δώσει προτεραιότητα στην ηλεκτρική κίνηση με το κουμπί EV ή επιλέγοντάς
την στο MMI, έτσι επιτρέπει στο όχημα να λειτουργεί σαν ένα αμιγώς
ηλεκτρικό μοντέλο. Στη λειτουργία "Auto Hybrid", ο κινητήρας εσωτερικής
καύσης και ο ηλεκτροκινητήρας συνδυάζονται - αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση σε
χαμηλές ταχύτητες, με τον κινητήρα TFSI να έχει προτεραιότητα σε
υψηλότερες ταχύτητες. Ανάλογα με την κατάσταση, το A3 Sportback TFSIe
μπορεί να κάνει ανάκτηση ενέργειας - τόσο στην κύλιση όσο και στο
φρενάρισμα - ή να επιταχύνει μαζί με τον ηλεκτρικό κινητήρα και τον
TFSI. Επιπλέον, το υβριδικό σύστημα διαχείρισης διατηρεί σταθερό το
επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας για εξοικονόμηση αρκετής ηλεκτρικής
ενέργειας για μελλοντική χρήση, για παράδειγμα, σε μια ζώνη χαμηλών
εκπομπών.
Ανάκτηση ενέργειας μέσω των χειριστηρίων αλλαγής ταχυτήτων τιμονιού
Όταν
παίρνετε το πόδι σας από το πεντάλ του γκαζιού, το A3 Sportback TFSIe
κινείται με σβηστούς κινητήρες ή ο ηλεκτροκινητήρας κάνει ανάκτηση
ενέργειας σε λειτουργία overrun. Αυτό εξαρτάται από την κατάσταση
οδήγησης όταν επιλέγεται η αυτόματη ανάκτηση ενέργειας κατά την κύλιση.
Όπως και με τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, οι μοχλοδιακόπτες του τιμονιού
χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο του βαθμού ανάκτησης κατά την κύλιση.
Κατά το φρενάρισμα, ο ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει μόνος του την
επιβράδυνση έως περίπου 0,3 G και έτσι καλύπτει τη συντριπτική
πλειοψηφία όλων των διαδικασιών πέδησης στην καθημερινή οδήγηση. Τα
υδραυλικά φρένα των τροχών εμπλέκονται μόνο όταν πατάτε πιο δυνατά το
πεντάλ του φρένου.
Περισσότερη ισχύς κατά την επιτάχυνση
Το A3
Sportback TFSIe αποκαλύπτει τις σπορ δυνατότητες του στο πρόγραμμα S του
κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Στο πρόγραμμα "Dynamic" του drive select
mode ή όταν ενεργοποιείται το kick down, το κινητήριο σύστημα παρέχει
την πλήρη ισχύ του και απελευθερώνει την ισχύ ώθησης στις φάσεις
επιτάχυνσης. Στο A3 Sportback TFSIe, τα 70 kW είναι διαθέσιμα για έως
και 18 δευτερόλεπτα, επειδή ο ηλεκτροκινητήρας πρέπει να παρέχει
περισσότερη ισχύ για να εκμεταλλευτεί την πλήρη δυναμική του συστήματος.
Στη λειτουργία EV, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ενεργοποιείται επίσης
κατά το kickdown και καλείται η σχετική ισχύς.
Λειτουργία ταχείας φόρτισης DC με έως και 50 kW*
Για
πρώτη φορά, η Audi προσφέρει φόρτιση DC σε σταθμούς ταχείας φόρτισης
για ένα Plug-in Hybrid μοντέλο. Το A3 Sportback TFSIe χρησιμοποιεί
φόρτιση DC έως και 50 kW* και έτσι επιτρέπει άνετο ταξίδι με ηλεκτρική
κίνηση. Αυτό σημαίνει ότι μια μπαταρία αποφορτισμένη στο 10% μπορεί να
επαναφορτιστεί στο 80%* σε λιγότερο από μισή ώρα.
Επιπλέον, είναι
δυνατή η φόρτιση σε σημεία φόρτισης AC, όπως wallbox ή δημόσιους
σταθμούς φόρτισης με τριφασική φόρτιση έως και 11 kW. Η διαδικασία
φόρτισης διαρκεί περίπου 2,5 ώρες.
Ειδικά ρυθμισμένο πλαίσιο
Σε σύγκριση με τα
μοντέλα εσωτερικής καύσης του A3, η κατανομή του φορτίου αξόνων στο
Plug-in Hybrid είναι ελαφρώς πιο βαριά προς τα πίσω, με 55% στον
μπροστινό άξονα και 45% στον πίσω άξονα. Αυτό οφείλεται στην μπαταρία
ιόντων λιθίου, η οποία βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του οχήματος στην
περιοχή των πίσω καθισμάτων. Το A3 Sportback TFSIe είναι πολύ εύκολο
στον χειρισμό όταν παρκάρετε. Το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης, που
προσαρμόζει τον λόγο μετάδοσης ανάλογα με τη γωνία του τιμονιού,
προσφέρεται προαιρετικά για μια πιο ευέλικτη και άνετη οδηγική εμπειρία.
Νέες λειτουργίες για το A3 Sportback TFSIe
Το
plug-in Hybrid μοντέλο επωφελείται από τις καινοτομίες που εισήχθησαν
στο A3 στις αρχές του έτους: σπορ χαρακτήρας, νέα σχεδιαστικά στοιχεία
και νέες τεχνολογίες. Ο εκτενής βασικός εξοπλισμός αυξάνει την άνεση και
η ευέλικτη προσθήκη λειτουργιών του οχήματος εξασφαλίζουν υψηλό βαθμό
εξατομίκευσης.
Το νέο Audi A3 allstreet με τεχνολογία Plug-in Hybrid
- Ισχυρό: με ισχύ 204 hp (150 kW) και ηλεκτρική αυτονομία έως και 139 χιλιόμετρα
- Γρήγορο: Ταχεία φόρτιση με έως και 50 kW* και φόρτιση AC με έως και 11 kW
- Ξεχωριστό: Off-road σχεδίαση και αυξημένο ύψος από το έδαφος
Με τον χαρακτηριστικό του off-road σχεδιασμό και το αυξημένο ύψος από το έδαφος, το A3 allstreet ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες εκδόσεις της οικογένειας A3 με την πρώτη ματιά. Πλέον διατίθεται σε έκδοση με τεχνολογία Plug-in Hybrid, καθιστώντας το ιδανικό για καθημερινή χρήση. Με υψηλή χωρητικότητα μπαταρίας, ισχυρές δυνατότητες ανάκτησης ενέργειας, ταχεία φόρτιση DC και έξυπνη διαχείριση κίνησης, το A3 allstreet TFSIe προσφέρει εκπομπές μηδενικών ρύπων και εξαιρετική αποδοτικότητα στις περισσότερες καθημερινές καταστάσεις.
Στην καρδιά της κίνησης βρίσκεται ο νέος κινητήρας 1.5 λίτρων TFSI evo2 turbo με 150 hp (110 kW) και 250 Nm ροπής, καθώς και ένας ηλεκτροκινητήρας 116 hp (85 kW) και 330 Nm ροπής. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικός κινητήρας προσφέρουν συνολική απόδοση συστήματος 204 hp (150 kW) και 350 Nm ροπής. Το A3 allstreet TFSIe επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 225 km/h και λειτουργεί σε καθαρά ηλεκτρική λειτουργία έως και 140 km/h. Η ισχυρή μπαταρία υψηλής τάσης με συνολική μεικτή χωρητικότητα 25,7 kWh (καθαρή: 19,7 kWh) είναι η βάση για την μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία σχεδόν 139 χιλιόμετρα.
Ευφυής διαχείριση κίνησης για υψηλές επιδόσεις
Η
διαχείριση κίνησης του Plug-in hybrid είναι σχεδιασμένη για βέλτιστη
απόδοση. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την ηλεκτρική οδήγηση με το κουμπί
EV ή μέσω του συστήματος πολυμέσων MMI, επιτρέποντάς του να οδηγεί όπως
σε ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο. Η κύρια λειτουργία, το “Auto Hybrid”,
εξισορροπεί με έξυπνο τρόπο τη χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης και
του ηλεκτρικού κινητήρα. Αυτή η λειτουργία επιτρέπει την πλήρως
ηλεκτρική οδήγηση σε χαμηλές ταχύτητες και με τον κινητήρα εσωτερικής
καύσης TFSI σε υψηλότερες ταχύτητες και συχνά χρησιμοποιεί και τους δύο
κινητήρες ταυτόχρονα.
Το A3 allstreet TFSIe προσαρμόζεται σε διάφορες καταστάσεις οδήγησης, επιτυγχάνοντας κύλιση, ανακτώντας ενέργεια (τόσο κατά την κύλιση όσο και κατά το φρενάρισμα), ή ενισχύοντας την απόδοση μέσω της συνδυασμένης ισχύος του ηλεκτρικού κινητήρα και του TFSI. Επιπλέον, το σύστημα διαχείρισης υβριδικής κίνησης διατηρεί ένα σταθερό επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, εξασφαλίζοντας ότι υπάρχει επαρκής ηλεκτρική ενέργεια για μελλοντική χρήση, όπως η οδήγηση σε ζώνες χαμηλών εκπομπών.
Όταν ο οδηγός απομακρύνει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού, το A3 allstreet TFSIe είτε συνεχίζει την πορεία του με απενεργοποιημένους κινητήρες, είτε ο ηλεκτρικός κινητήρας ανακτά ενέργεια σε κατάσταση κύλισης, ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης.
Μέσω του πίνακα οργάνων και της οθόνης ΜΜΙ παρέχονται στον οδηγό αναλυτικές πληροφορίες. Το Audi virtual cockpit εμφανίζει την ισχύ που χρησιμοποιείται, τη λειτουργία κίνησης, την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας και την αυτονομία.
Ταχεία φόρτιση DC έως 50 kW*
Το A3 allstreet
TFSIe επιτρέπει αποδοτικά και άνετα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων με
ηλεκτρική ενέργεια. Η Audi προσφέρει τη δυνατότητα φόρτισης DC σε
σταθμούς ταχείας φόρτισης: το A3 allstreet υποστηρίζει φόρτιση DC έως 50
kW*, πράγμα που σημαίνει ότι μια μπαταρία που έχει αποφορτιστεί στο 10%
μπορεί να φορτιστεί στο 80%* σε λιγότερο από 30 λεπτά. Επίσης, είναι
δυνατή η τριφασική φόρτιση, με έως και 11 kW σε σταθμούς φόρτισης AC,
όπως σε wallbox ή δημόσιους σταθμούς φόρτισης. Η διαδικασία φόρτισης
διαρκεί περίπου 2,5 ώρες.
Μοναδική οδηγική εμπειρία
Το A3 allstreet TFSIe
είναι 15 χιλιοστά πιο ψηλό από το A3 Sportback. Μαζί με τη μεγαλύτερη
διάμετρο των ελαστικών, αυτό οδηγεί σε αυξημένη απόσταση από το έδαφος
κατά 30 χιλιοστά. Η ρύθμιση των αμορτισέρ για το Plug-in Hybrid μοντέλου
του A3 allstreet έχει βελτιωθεί περαιτέρω. Αυτό οφείλεται στη πίσω
κατανομή του φορτίου άξονα (55% στον μπροστινό άξονα και 45% στον πίσω
άξονα), λόγω της θέσης της μπαταρίας ιόντων λιθίου στο πάτωμα, κάτω από
την πίσω σειρά καθισμάτων. Σε συνδυασμό με το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι, το
οποίο παρέχει ακριβή αίσθηση σε υψηλές ταχύτητες και άριστη υποστήριξη
κατά την στάθμευση, το A3 allstreet TFSIe επιτυγχάνει μια εξαιρετική
ισορροπία μεταξύ ποιότητας οδήγησης και δυναμικής.
Κυκλοφορία στην αγορά και τιμές
Τα νέα μοντέλα
Audi A3 Sportback TFSIe και A3 allstreet TFSIe θα κυκλοφορήσουν στην
Ελλάδα στις αρχές Μαρτίου. Τα νέα Audi A3 Plug-in Hybrid μοντέλα είναι
διαθέσιμα για παραγγελία με τις παρακάτω τιμές:
*Η τιμή για τη διαδικασία φόρτισης που υπολογίζεται σύμφωνα με το DIN 70080 είναι 40 kW. Είναι δυνατή η μέγιστη απόδοση φόρτισης έως και 50 kW. Στους σταθμούς φόρτισης DC αυτό μπορεί να ποικίλλει ανάλογα με διάφορους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της θερμοκρασίας περιβάλλοντος και της μπαταρίας, τη χρήση άλλων ειδικών για κάθε χώρα βυσμάτων, τη χρήση της λειτουργίας προετοιμασίας (π.χ. τηλεχειριζόμενος κλιματισμός του οχήματος), τη διαθέσιμη ισχύ στον σταθμό φόρτισης, την κατάσταση φόρτισης και τη γήρανση της μπαταρίας. Η ισχύς φόρτισης μειώνεται καθώς αυξάνεται το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας. Λαμβάνονται υπόψη οι απώλειες κατά τη φόρτιση.
0 Σχόλια